måndag, september 17, 2007

Linköpingsresan och annat smått och gott :)

Hej Hej:)
idag är det måndag alltså har en hel helg gått :) Jag skall väl passa på att berätta om den lite :) Min helg började på fredagen redan eftersom att jag skulle åka till Linköping och träffa solstjärnan Anna :) Hihi kvällen innan hade vi snackat på msn och telefon, vad jag älskar dessa chatter med dig :) men nu var det inte om den dagen jag skulle skriva utan mitt äventyr började på fredagen:D

Fredag: Jag var uppe till klockan 08.00 eftersom att mitt tåg från GBG skulle gå 11 hehe :) Så jag åt en lugn frukost med mamma och pappa. Sedan småtittade jag på tv innan Pappa sa att han kunde köra mig till bussen eftersom att det var så himla dåligt väder. Äntligen var jag
påväg, bussresan gick bra, och jag var på mitt bästa humör enda tills jag kom fram till tåget. Då var det självklart fel på mitt tåg eftersom att dörrarna inte kunde öppnas. det tycker jag att dom kunde ha planerat bättre än vad dom gjorde för att istället försöka få upp dörrarna när tåget skulle ha gått för länge sedan, hur som haver vi fick byta tåg till ett annat. Hela resan var förstörd eftersom att jag skulle ha byte i Nässjö. Men det gick bra endå eftersom att vi hade 10 minuter i både falköping och Jönköping. Väl framme i Nässjö så bytte jag till mitt X2000 som skulle ta mig sista biten till Linköping, jag var lite nervös eftersom att jag aldrig varit i denna staden innan. Men vad hade jag att vara nervös för? När tåget öppnade sig så stod min egna guldstjärna där och väntade på mig. Jag var ganska trött så vi åkte raka vägen hem till Anna. Hennes föräldrar var hemma när vi kom fram, dom skulle åka till stugan så jag och Anna skulle vara själva:) Denna första dag var det inget vidare väder så jag och Anna var bara iväg en snabbis till affären och handlade godis.. haha. Sedan på kvällen hade vi filmkväll vi kollade på Beck och säg att du älskar mig, däremellan så såg vi på dobidoo.

Lördag:
En fin dag idag, men ändå så startade vi dagen med att se på film men det deppar jag inte över, jag var så glad över att få vara med Anna igen, jag känner mig glad i hennes sällskap. När vi hade gjort oss klara så tog vi en promenad in till centrala Linköping först besökte vi Cloetta Center åååå jag vill ha jobb där :) älskar den arenan laget i mitt hjärta spelar ju där :) den var tyvärr inte öppen men jag plåade den iaf =) Min kära byggnad sedan så fortsatte vi. Just ja det var en sak till, vi råkade visst gå förbi en död fågel påvägen, retstickan var igång direkt haha!
Men men, efter cloetta fortsatte vi in mot stan men vi stannade till å tog lite kort då och då :) Vi kollade runt lite i affärerna med, jag köpte mig 3 böcker på rea ;) åååå jag som älskar att läsa! kan inte annat än att tycka synd om Anna som fick stå ut med att gå in i dom affärerna jag ville haha men säger man okej så är jag inte dum :D När vi gått runt i stan ett tag så började vi leta efter matställen men det var ju inte så himla lätt så vi bestämde oss att åka ut till Tornby och äta! mumms vilken god mat dom hade där. Där fastnade vi som alltid när vi umgås vi satt väl där ett bra tag iaf =) men som sagt träffas man inte ofta får man passa på när man ses :D Och så finns det så mycket att prata om när man är bara vi två :) det är inte med alla jag verkligen kan öppna mig på detta sättet kan nog räkna dom på tre fingrar :D Niclas, Anna och Thessi :D när vi hade ätit klart så gick vi långsamt hem igen, väl hemma hos Anna så tog vi det mest lugnt och hade en trevlig kväll med lite spel och allmänt trevligt.. gick och la oss ganska skapligt eftersom att vi var nog båda lite trötta!! men vi hade ju söndagen kvar ;D

Söndag - sista dagen i Linköping för denna gången, men lätt att jag kommer komma tillbaka till dig Anna!!!! vad gjorde vi denna sista dag nu då? vi slöade imorse mest men när vi kommit upp åt vi lite frukost sedan så tittade vi lite på Eva och Adam, älskar den serien..... sedan så kollade vi på idol. sedan kom hennes mamma hem och vi åt lite innan jag skulle med tåget. Anna och hennes mamma följde mig ner till stationen och kollade så att jag kom på tåget rätt sedan hade jag en hel dags resa hem igen.!!!
Men det var värt det lätt, jag älskar att träffa denna härliga tjej!! jag har så kul och känner mig så glad över att ha dig som vän!!!

Måste berätta att på bussen hem från GBG så körde vi förbi en trafikolycka det sista vi såg av den var när ambulanspersonalen stoppade en filt över en människa, när vi såg personen från bussen så dåg den fullt levande ut, men vi insåg ganska snart att det var en död människa eftersom att dom la filten över hans ansikte och kropp det enda vi såg var fötterna efteråt. Äckligt mådde dåligt utav detta... :( blää..

Nu vet jag även en annan sak att jag får bara vara kvar på Kristinedal fram till jul men att jag efter det får leta efter ett annat ställe att ha praktik på. tror det kan bli bra eftersom att jag nu vet hur det är att vara på en skola. hihi men alla inblandade på den skolan skall veta att jag är mycket helare nu än innan jag kom dit!!!!

tack för detta inlägg och tack Anna för denna ljuvliga helg!!!