söndag, mars 04, 2007

Sthlms resan!



Hej Hej!
Så var man hemma igen efter en härlig helg i Sthlm :) Det blev verkligen så himla lyckat:) Skall berätta lite om min resa i kort het. Jag hoppas att Anna skriver mera hehe :)

Fredagen:
Jag var inte alls så himla pigg på att gå upp tidigt men klart jag gjorde det, detta var ju den stora dagen då jag skulle träffa Anna, Niclas och Anna H, dom två först nämda hade jag alrdig träffat innan men dom skulle möta upp mig på Centralen, men det skulle ju ta ett tag, åkte ju mjölis upp haha ;) Men Emma ringde och störde mig i 45 minuter, det tackar man för vännen :) Väl framme i Sthlm så sitter jag ju självklart längst bak på tåget med haha:) men efter ett tag så kommer Anna hehe å säger Hej, sedan så är det niclas tur :) så bra att dom kände igen mig båda två!:)

När vi hade funnit varandra väntade nästa utmaning för oss, vi skulle hitta spåret där min Anna skulle komma in på, hade det stått Linköping så hade det inte varit något problem alls men nej då, detta tåget skulle visst fortsätta till Uppsala, Gävle hehe:) Men även det gick bra:) När alla sagt hej till varandra var jag och Anna tvunga att gå med all våran packning till båten som vi skulle sova på. Anna går och pratar med Anna och jag går och pratar med Niclas, tur att man hade en gentleman med sig som kunde hjälpa mig att bära, jag var grinig för det var bara en massa trappor :) Haha, nu SKALL ni inte tro att ANNA var snäll mot sin kompis inte haha nej här blev man utskrattad men vad bjuder man inte sin bästa vän på ????:)

När vi gjort oss av med packningen i våran nytt drar vi fyra iväg ut på stan, vi drar till Östermalmshallarna och käkar gott och pratar, vi skulle säkert kunna sitta där än haha men vi fick gå för dom stängde :P Haha!:D När vi kom ut därifrån drog Anna och Niclas hemmåt! Jag och Anna drog till Båten och spelade 500 :P tro det eller ej men jag vann!!! ja ni hörde rätt JAG!!! Hehe sedan gjorde vi nog inte så mycket mera minns att jag mådde rikitgt illa fysisit hehe:) Men kan ju lova att det var cirkus på kvällen fråga Anna vetja ;)

Lördag:
Denna dagen skulle bli den bästa om man ser på aktiviteter, egentligen skulle jag vart med Bella men det blev inte så hon vart sjuk:( men skall inte klaga jag fick en HEL dag ensam med Niclas:) Och vilken jag sedan, Anna skulle åka till Västerås på teater. för att slippa vara ensam så löste vi det, jag bjöd med Niclas på teater, varför jag bjöd med just honom var för trevligt sällskap och för att han har jobbat med Helena Bergström!
Men vi hade ju en hel dag själva vi gjorde så mycket mer än bara teater:) Vi var ute och gick på djurgården där ute bjöd han mig på en middag mums var gott det var:) Sedan så fick vi ju gå innåt stan igen, vi gick inte speciellt fort vi hade så mycket att snacka om. Men påväg till teatern så kollade vi in en snabbis på NK men det fanns inte ngt där, så vi var på teatern tidigt, vi satt å plåtade lite hehe:) sedan började teatern vi skulle se " Linje Lusta" med helena bergström i. helena vart magsjuk men hon körde ändå. och ni som känner mig vet att jag är en känslig människa så jag satt å halv grät, det var en stark teater. Anna kommer in lagom till Andra akten. Teatern var verkligen helt underbar:)
När den var slut så skyndade vi oss till scen ingången, där fick vi stå ett tag men sedan kommer Samuel ut och en stund senare Helena. vi fick våra autografer, Helena Gav niclas en stor kram hon kände igen honom från hans insats i hennes film "se upp för dårarna". jag var jättestolt över Niclas:)
Sedan följde vi honom till hans tåg sedan skulle vi säga hejdå :/ Aldrig kul att ta farväl av en bra vän! Men jag var på mitt bästa humör!:D Sedan köpte jag å Anna lite pasta sallad som vi åt på båten, vi spelade ett prati 500 med, men vi var ganska trötta så vi la oss istället.
JAG ÄR SÅ NÖJD MED LÖRDAGEN!!
TACK NICLAS!!:D
Söndag:
trött och seg och illa mående. Hehe vi tog det mest lugnt vi satt å pratade en del jag och Anna, det var den enda dagen på denna resan då det bara var vi ;) Men det är underbart att ha dig som vän! Jag kan verkligen prata med dig vännen min :)
Jag hoppas att du som mig är lika glad och lycklig över helgen!:D Älskar när vi ses och hittar på saker vännen:)
Vi ses säkert i sommar igen vännen:D
Skall skicka ett stort tack till alla som gjorde denna helgen så bra för min del!:D
ps. tåget hem gick via Södertälje hehe men det stannade inte på södertälje syd utan någon löjlig hållplats innan :P och Tåget var i tid till gbg så jag hann med min buss, hade det inte åkt via södertälje hade det vart sent eftersom det hade hänt ngt precis när jag åkte tåg hehe :D
Kram en glad men dö trött karin



4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du haft en bra helg:D

Ja vill också träffa Helena Bergström*avis*

Anonym sa...

Tack själv vännen för en underbar helg :D det var jätte kul att träffa dig. Teatern var helt fantastiskt. Helena och Samuel spelade jätte bra. Dina vänner var jätte snälla. Hoppas vi kan ses snart igen! Kramar din vän Niclas

Anonym sa...

Den löjliga hållplatsen innan Södertälje kanske var Flemmingsberg? Kul att du hade en bra helg iaf! Kramar!

Anonym sa...

Jobbar Niclas som skomakare i Stockholm? Han liknar min skomakare jätte mycket.